Hvordan har forfatterstudiet preget skrivingen din så langt?
Jeg har nok blitt mer klar over at jeg ikke bare kan skrive alt mulig rart, og at det kanskje ikke er jeg som velger hva jeg skal skrive om, det virker nærmest som om det er tema og språk som velger meg. Det handler mye om å finne den formen, den tonen, det perspektivet du skriver best i fra.
Hvis du måtte trekke frem et øyeblikk som du husker godt, stort eller lite, viktig eller trivielt, hva ville du trukket frem?
Jeg var ganske stolt da Bjarte Breiteig fortalte at han hadde vist deler av teksten min til kona. Jeg husker også godt da Arne Berggren innledet med å si at han kom til være “FRP” – gjesteleseren på studiet og på mange måter leverte! Det var spennende å få “Hollywood – perspektivet” inn i det mer språklig orienterte forumet som forfatterutdanningen er. Det interessante var at vi etterhvert fant ut at forskjellene på de ulike innfallsvinklene kanskje ikke var så store, det handler til syvende sist om kvalitet, om tekstene funker eller ikke.